Mało kto obecnie w swoim przydomowym garażu posiada jeszcze tradycyjny zamek czy kłódkę. Obecnie standardem stały się bramy garażowe z napędem automatycznym. O ile jednak jest to rozwiązanie bardzo komfortowe i nowoczesne o tyle w nielicznych przypadkach może się okazać mocno kłopotliwe. Problemy z napędem bram garażowych zdarzają się w nielicznych przypadkach i bardzo łatwo ich uniknąć stosując się do kilku podstawowych zasad.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą WAWRUK, która oferuje m.in. bramy garażowe – http://wawruk.pl/oferta/bramy-garazowe/

Zanieczyszczenia nagromadzone podczas budowy

Układ napędowy bramy garażowej to niestety układ elektryczny, który powinien być zamontowany w odpowiedni sposób oraz w odpowiednim czasie. Niestety, zwłaszcza podczas budowy nowego domu czy garażu bardzo często wykonawcy popełniają jeden zasadniczy błąd – montują bramę przed wykonaniem prac wykończeniowych. W efekcie często prowadzi to do zanieczyszczeń układu napędowego przez pyły i farby. To z kolei może mieć opłakane skutki przez kolejnych kilka lub nawet kilkanaście lat. Taki zanieczyszczony układ bowiem może się często zacinać budząc irytację i złość użytkowników, którzy na bramy garażowe z napędem zdecydowali się licząc na komfort użytkowania i wygodę.

Nieodpowiednio dobrany rozmiar bramy

Zlecając montaż bramy garażowej warto dokładnie zweryfikować umiejętności i możliwości wykonawcy. W obecnych czasach nie trudno sprawdzić, czy dany zleceniobiorca jest osobą kompetentną i znająca się na rzeczy. Musi on bowiem posiadać elementarną wiedzę z zakresu montażu bram garażowych oraz doboru odpowiednich podzespołów. Jednym bowiem z podstawowych błędów wpływających na problemy z napędem bram garażowych jest nieodpowiednio dobrany rozmiar bramy do otworu garażowego. Kłopoty z późniejszym użytkowaniem napędu mogą wynikać zarówno ze zbyt małej powierzchni bramy, jak i ze zbyt dużej. Na napęd jako taki jednak negatywny wpływ może mieć głównie zbyt duża powierzchnia bram garażowych w stosunku do otworu. Taki błąd prowadzi najczęściej do nieprawidłowej pracy siłowników, co z kolei powoduje zacinanie się całego mechanizmu.

Niedbalstwo podczas montażu

Podczas montażu bramy garażowej, podobnie jak na każdym etapie budowy, należy zadbać o doskonałe wykonanie poszczególnych prac. Bagatelizacja tego tematu oraz zwyczajne niedbalstwo mogą się bowiem okazać opłakane w skutkach. Bardzo ważne zatem będzie odpowiednie wypoziomowanie poszczególnych elementów, głównie prowadnic. Źle wymierzone i zamontowane narażą układ napędowy naszej bramy na zbyt duże obciążenie. W efekcie może to doprowadzić nie tylko do ciągłego zacinania się całej konstrukcji, ale w najgorszym wypadku do wypadnięcia bramy z tychże prowadnic.

Najbardziej prozaiczna przyczyna awarii

Najbardziej prozaiczną przyczyną awarii układu napędowego w bramach garażowych jest… spadek napięcia czy brak dopływu prądu. W tym przypadku z uzasadnionych przyczyn napęd zwyczajnie nie działa. Nie stwarza to oczywiście zagrożenia dla zdrowia i życia użytkowników o ile nikt w tym czasie nie znajduje się wewnątrz przy zamkniętych drzwiach a utrata prądu nie trwa długo. Oczywiście są na to również sposoby. Wystarczy na poziomie montażu bramy zadbać o wewnętrzny mechanizm odblokowujący. Pozwoli to uniknąć ewentualnych niedogodności związanych koniecznością kilkugodzinnego przebywania w ciemnym i zamkniętym garażu.

Zaniechanie regularnej konserwacji

Jakże wielu użytkowników w ogóle nie zdaje sobie sprawy z konieczności regularnej konserwacji układu napędowego w bramach garażowych. Niestety jest to fakt tak oczywisty, jak oczywiste jest występowanie w takich przypadkach regularnych awarii. Bramy garażowe wraz ze wszystkimi elementami narażone są na ciągłe działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Wzmożone opady deszczu czy śniegu, wiatry i towarzyszący im kurz wpływają na ciągłe zanieczyszczenia całego układu napędowego. Wystarczy kilka minut aby usunąć problem i uniknąć ewentualnej awarii, która z kolei może narazić użytkowników na utratę mienia lub w najgorszym przypadku zdrowia.

Jak widać przyczyn awarii układu napędowego w bramach garażowych może być wiele. Wszystkich jednak można uniknąć, wszystkie bowiem wynikają głównie z niedbalstwa i pobłażliwości. Już na poziomie montażu warto zadbać o kilka podstawowych kwestii, co pozwoli uniknąć ewentualnych nieprzyjemności.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ