Zaufanie jest to fundament, bez względu na to jaki rodzaj działalności prowadzimy. W niektórych branżach jest to kwestia „być, albo nie być”. Do takiej działalności z pewnością możemy zaliczyć branżę e-commerce. Nic zrobią zakupy w e-sklepie, tylko w momencie kiedy mają do niego zaufanie. Sam regulamin oraz jasne zasady zwrotów nie wystarczą. Spójrzmy jednak na to z innej strony. Zobacz, jak wygląda to w rzeczywistości. Zaufanie w biznesie jest z pewnością jedną z najcenniejszych zasobów, jakie możemy posiadać w swoim biznesie.
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/zaufanie-w-biznesie/
Zaufanie w biznesie – jak je zdobyć oraz utrzymać?
Aby dokładniej zapoznać się ze światem zaufania, przeprowadzi nas przez niego Robin Dreeke. Jest to autor książki „ Code of Trust”, były żołnierz piechoty morskiej oraz amerykański Agent specjalny FBI, teraz dodatkowo jest konsultantem biznesowym. Opracował i zbudował system trwałego zaufania w biznesie oraz w życiu prywatnym.
Zaufanie w biznesie- kod zaufania
Dreeke radzi, aby jak ognia unikać manipulacji. Takie triki i sztuczki mogą zadziałać tylko na krótką metę. Bardziej skuteczną formułą będzie budowanie relacji na trwałym fundamencie. Były agent FBI radzi aby podczas relacji biznesowych oprzeć się na następujących podpunktach:
• Powściągnij swoje ego – postaw potrzeby oraz pragnienia innych osób na pierwszym miejscu. W przypadku kiedy tego dokonasz nie będą oni mieli podstaw, aby Ci odmówić
• Nie oceniaj – szanuj poglądy oraz idee innych osób
• Docenia innych – zobacz w każdym człowieku przyzwoitość. Spróbuj zrozumieć innych tej z perspektywy
• Doceniaj rozum – odrzuć wszelką manipulację, postaw na bycie szczerym oraz polegaj na rozumie
• Bądź wspaniałomyślny – stosuj się do zasady: egoizmu odrzuca, szczodrość przyciąga
Zaufana rozmowa – 7 punkt na początek
W jaki sposób złapać dobry kontakt z nieznajomą osobą? Oto 7 prostych rad na początek:
- ustal limit czasowy rozmowy – w taki sposób pokażesz swój szacunek do drugiej osoby oraz zmniejszysz defensywność. „Przepraszam, mam dosłownie minutę, a chciałbym zapytać się, w jaki sposób…”
- poproś o pomoc –człowiek ma w naturze to, że pomaga. Starajmy się szerzyć dobro.
- zaproponuj coś – może być to naprawdę błaha rzecz jak np. zapytanie o chęć wypicia herbaty lub kawy.
- trzymaj się tematu czyli drugiej osoby – podczas rozmowy koncentruj się na potrzebach, a także tym o czym mówi druga osoba.
- doceniaj rozmówcę – ludzie, którzy czują się znacznie lepiej w swoim towarzystwie, efektywniej wykonują czynności i chętniej angażują się w rozmowę.
- ogranicz swoje oczekiwania – pomyśl raczej w ten sposób co Ty możesz zaoferować, a nie czego oczekujesz.
- prezentuj się umiejętnie – mów wolno i używaj prawidłowego języka. Takie czynności pomogą Ci zaprezentować się z dobrej strony.
Zobacz też: http://www.studiodeco.pl/metoda-smarter/