Pomieszczenia, z których korzystają na co dzień pracownicy, powinny być odpowiednio wyposażone. Mowa między innymi o podstawowych meblach i sprzętach, z których będą mogli swobodnie korzystać. W zależności od rozmiaru danej placówki i ilości pracujących w niej osób, należy wybrać odpowiedni zestaw.
Wyposażenie szatni i pomieszczeń socjalnych
W wielu przedsiębiorstwach, dzień pracy każdego pracownika rozpoczyna się od wizyty w szatni. Szatnia powinna być miejscem, w którym każdy może pozostawić swoje rzeczy osobiste, bez obaw o ich bezpieczeństwo. W wielu miejscach pracy – takich jak przedsiębiorstwa produkcyjne czy sklepy wielkopowierzchniowe – konieczna jest także zmiana odzieży na specjalistyczną.
By szatnia spełniała swoje podstawowe funkcje, powinna być wyposażona przede wszystkim w odpowiednie szafki. Nazywane są najczęściej szafkami socjalnymi lub szafkami BHP. Są to wąskie, wysokie meble, wyposażone półkę oraz drążek do wieszania ubrań.
W wyborze szafek socjalnych powinniśmy zwrócić uwagę na podstawowe istotne parametry, takie jak materiał, z którego zostały wykonane. Najczęściej, są to solidne stopy metalu, trwałe i odporne na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Warto o tym pamiętać, ponieważ szafki socjalne podlegają intensywnej eksploatacji, a pracownicy często nie zwracają należytej uwagi na sposób ich obsługiwania. Szafki socjalne stosowane w szatni powinny posiadać także inne, solidne elementy konstrukcyjne. Do najważniejszą należą: spawania, śrubki i uchwyty.
Designerskie meble socjalne
W wielu miejscach odchodzi się dziś od stosowania klasycznych szafek, na korzyść ich bardziej nowoczesnych odpowiedników. Najczęściej, mają one podobną konstrukcję jak typowe szafki – są to wąskie, wysokie meble, które możemy ustawiać obok siebie, tworząc dłuższe ciągi.
Różnią się natomiast wyglądem. Zazwyczaj, mają delikatnie wykończone, kolorowe fronty, odróżniające się od reszty obudowy. Ich wygląd może także imitować inne materiały – na przykład drewno. W rezultacie wprowadzają wesołą atmosferę do pomieszczenia, w którym się znajdują.
Z szafek takich korzysta się w różnych miejscach – nie tylko tych zatrudniających pracowników fizycznych. Mowa więc o: szkołach, urzędach, biurach, placówkach administracyjnych i innych.
Inne istotne meble w wyposażeniu pomieszczeń pracowniczych
Szatnia to oczywiście nie jedyne miejsce, z którego korzystają pracownicy danej placówki. Oprócz niej, do dyspozycji mają zazwyczaj pomieszczenie socjalne, jadalnię, palarnię, łazienkę oraz inne. W przypadku każdego z nich, stajemy przed koniecznością zakupu odpowiedniego zestawu mebli.
Do takich zaliczają się między innymi: ławki, krzesła, szafki śniadaniowe, szafy i meble gospodarcze, kosze na odpady, a także liczne inne, sprofilowane pod kątem potrzeb określonej grupy zawodowej. Osobom poszukującym sprawdzonych dostawców mebli przeznaczonych do pomieszczeń pracowniczych, polecamy zapoznać się z ofertą FX Meble. Znajdziemy w niej zarówno meble wymienione powyżej, jak i inne, z których korzystać mogą pracownicy danego miejsca. FX Meble specjalizuje się w wyposażaniu zarówno dużych placówek – zatrudniających kilkudziesięciu (i więcej) pracowników – jak i tych mniejszych – na przykład placówek gastronomicznych, mikro-przedsiębiorstw lub niedużych biur.